Volop zomer - Reisverslag uit Dunnville, Canada van klazien Gunnink - WaarBenJij.nu Volop zomer - Reisverslag uit Dunnville, Canada van klazien Gunnink - WaarBenJij.nu

Volop zomer

Blijf op de hoogte en volg klazien

03 Augustus 2016 | Canada, Dunnville

Lieve mensen,

Hier maar weer even een bericht vanuit het heerlijk warme Canada!
De zomer is hier al een tijdje aan de gang en het is heerlijk.
De laatste maand van mijn werkvergunning is nu ingegaan! Wat is de tijd ontzettend snel gegaan. Maar gelukkig is het avontuur nog niet voorbij! Heb nog een aantal leuke dingen in het vooruitzicht! Eerst reizen door Canada met Marlies een vriendin die uit Nederland is overgekomen en hier nu ook verblijft met een werkvergunning.
Afgelopen maanden ook weer veel beleefd! Eindelijk na 8 maanden de niagara falls gezien! Wat een indrukwekkend verschijnsel is dat!! Super gaaf! Afgelopen maand met 3 dames voor 3 dagen naar New York geweest! Wat een wereld stad! Wat een mensen en helaas wat een stank. Het was bijzonder warm toen wij er waren en dat begon je te ruiken! We hebben ontzettend veel gezien en genoten van de trip! We vlogen vanuit buffalo (Amerika) naar New York in de ochtend. En kwamen rond 9 uur aan in New York. Meteen de eerste dag een wandeltour gedaan van 8 uur met onze bagage. Want we waren wat laat en hadden daardoor geen tijd om onze bagage naar het hotel te brengen. In de avond zijn we naar het 9/11 museum geweest. Heel erg indrukwekkend wat we daar gezien hebben!! De tweede dag zijn we met z'n 4en de stad wezen verkennen. Central park, Time square, Broadway. Zelfs nog een show gezien something rotten. Erg leuk maar soms lastig om te volgen moet ik eerlijk bekennen. Derde dag zijn we naar lady liberty gevaren en zijn we rustig door time square gelopen zodat we ook een beetje tijd hadden om te winkelen (mijn grootste hobby). Aan het eind van de dag weer terug gevlogen naar Buffalo en naar huis gereden. Helaas had ons vliegtuig een uur vertraging en waren we pas rond kwart over 4 in de morgen thuis! De volgende dag gewoon weer werken :S. Rond 2 uur was ik weer vrij om vervolgens een weekend te gaan kamperen met vrienden in Muskoka dat is ongeveer 3 uur rijden naar het noorden vanaf Dunnville.
Erg gezellig en relaxed weekend gehad!
Ook zie ik steeds meer van de omgeving hier. Bij port maitland geweest dat is hier vlakbij waar een kleine pier is.
Afgelopen weekend ben ik bij de Canaldays geweest in Port Colborne ongeveer 45 min vanaf Dunnville. Gevaren op lake Erie een erg leuke ervaring en super gezellige dag gehad! 'S avonds was er een concert en zijn we nog door het dorp gelopen.

31 augustus is mijn werkvergunning voorbij en moet ik officieel stoppen met werken. Daarna is het plan om met Marlies door Canada te gaan reizen! Ontzettend veel zin in en vooral om alle andere bijzondere plekken van Canada te gaan bekijken! Kijk er erg naar uit om bijvoorbeeld de Rocky Mountains te zien! Oktober is nog wat onduidelijk wat ik in die maand ga doen maar dat zien we dan wel weer. En 7 november vlieg ik met 2 vrienden naar Indonesië. Felicia (mijn huisgenoot) is daar dan al want zij vliegt 5 dagen eerder naar Australië om daar vrienden te bezoeken en daarna vliegt zij ook naar Indonesië om ons daar te ontmoeten. Een aantal dagen later komen twee andere vrienden ook naar Indonesië. We verblijven daar 3 weken en gaan helpen bij een huis voor weeskinderen wat gesponsord wordt door de Canadese kerk. New Hope is de organisatie waar we gaan helpen. We hopen een jongens school op te knappen.
Dus veel leuke dingen in het vooruitzicht!!

Genoeg te doen hier dus en ik vermaak me nog uitstekend!!

Tot zover maar weer en tot een volgende x!

Liefs Klazien

• 04 Augustus 2016 - 15:09

Nienke:

Super leuk weer is wat van je te lezen Klazienos!!
    Ben zo.blij dat je het zo naar je zin hebt daar! Succes met je laatste maandje werken en GENIET van je travels daarna!

♡x♡x♡

• 04 Augustus 2016 - 20:36

Danila:

Jaa wat leuk om zo een heel klein beetje 'mee te reizen'!
    fijn dat je het zo naar je zin hebt en wat gaat de tijd snel inderdaad!
    een jaar alweer aan het werk,, maar wat een gave tijd ga je nog krijgen!
    heerlijk! super gaaf! succes nog even de komende weekjes met werken!
    en super veel plezier met het rondreizen! wel blijven schrijven hoor ;)!!
    liefs knuff!

• 06 Augustus 2016 - 18:27

Marleen:

Hey Klazy,

Wat ontzettend leuk om weer wat van je ervaringen te lezen.
    Zo zijn we er toch nog een klein beetje bij hier in Nederland.
    Heel veel succes nog met een paar weekjes werken .
    En heel heel veel plezier met rondreizen en in Indonesië(jaloers ;-)).

Ik hoop je weer gauw te spreken als je weer terug bent in Nederland.

Liefs Marleen

• 06 Augustus 2016 - 19:40

Ina:

Wat leuk Klazien, om dit enthousiaste verhaal van je te lezen. Ook leuk om de omgeving nog wat te verkennen

• 06 Augustus 2016 - 19:40

Ina:

• 06 Augustus 2016 - 19:41

Els Van Drie:

Hi Klazien.

Wat leuk dat ik je blog ontdekte.

Geniet nog van je maandje werk. Sterkte met het afscheid nemen daar.
    En dan heerlijk touren.
    Meid wat een mooi jaar heb je zo.

Liefs Els

• 06 Augustus 2016 - 22:59